Thursday, February 13, 2014

PINTU SYURGA TERBUKA SETIAP HARI

Amalkan Doa ini 5x sehari. Dari Jabir r.a: “Rasulullah saw bersabda, “Brgsiapa ketika mendgr azan mengucapkan:

“ALLAHUMMA RABBA HAAZIHI DA’WATI ATTAAMMATI WASH-SHALAATIL QAA-IMATI AATI MUHAMMADANIL WASHIILATA WAL FADDLIILAH WAB’ATSHU MAQAAMAN MAHMUUDAL LAzI WA’ADTAHU” 

(Ya Allah, penguasa panggilan yg sempurna ini dan solat yg akan ditegakkan, berilah kpd Muhammad wasilah dan keutamaan dan dudukkanlah ia pada tmpt yg terpuji yg telah Engkau janjikan), maka ttplah baginya syafaatku kelak di hari kiamat.” (Hr Bukhari)

Amalkan juga lafaz yg mulia selepas wudhu: Dari Umar bin Khattab r.a, dari Nabi saw, Baginda bersabda, “Tidak seorgpun diantara kalian yg berwudhu dgn menyempurnakan wudhunya, kemudian ia mengucapkan: 

“ASYHADU AN LAA ILAAHA ILLALLAH WAHDAHU LAA SYARIIKALAH WA  ASYHADU ANNA MUHAMMADAN ‘ABDUHU WA RASUULUH 

(Aku bersaksi bahawa Tiada Tuhan selain Allah, tiada sekutu bagiNyadan aku bersaksi bahawa Muhammad adalah hamba dan utusanNya), kecuali dibuka kan baginya ke-8 (lapan) pintu2 syurga, yg dpt ia masuki dari mana pun ia suka” (HR Muslim).

Amalkan juga ini dgn seluruh jasadmu. Keutamaan Menunggu Waktu Solat: Dari Abu Hurairah r.a Rasulullah saw bersabda, “Malaikat memintakan ampun dan rahmat utk seseorg di antara kalian, selama org tersebut berada di Mushalla tmpt dimana ia solat di dlmnya, selagi ia tidak berhadas. Malaikat berdoa: “ALLAAHUMMA IGHFIR LAHU, ALLAAHUMMA IRHAMHU” (Ya Allah, ampunilah dia. Ya Allah rahmatilah dia).” (HR Bukhari).

No comments:

Post a Comment