Friday, February 6, 2015

DAKWAH KEPADA JIN

1) Status Hani Ayah Fathir Di Grup Kargozari Dakwah

Dulu teman ana (Maulana Asrof Banten) pernah dakwah ke Bali. (Kargozari ini justeru ana dapat bukan dari dia tapi dari Pak Solahudin waktu Ijtimak di Cikampek kelmarin). Tiba-tiba ada puluhan orang yang kerasukkan. Semua panik dan Pendita (sami) di sana juga kebingungan kerana banyaknya jumlah orang yang kerasukkan lalu Sang Pendita menyuruh pembantu2nya menghubungi orang-orang Islam yang di masjid (jamaah Maulana Asrof) untuk membantu kerana katanya orang Islam juga punya 'mantra' pengusir roh jahat. 

Singkat cerita, dengan keyakinan bahawa makhluk tidak ada kuasa apa-apa, Maulana menyanggupi membantu dengan catatan hasil urusan Allah, kita hanya meminta saja. Dikumpulkan puluhan orang-orang yang kerasukkan itu di lapangan masjid. Maulana duduk di tengah dengan speaker, sebelah hujung kiri ber zikir dan sebelah hujung kanan membaca Al-Quran dan Sang Maulana memberi taghrib ENAM SIFAT saja.  Belum lama, orang-orang ini menjerit-jerit dengar dakwah enam sifat ini dengan ditambahkan ayatnya "sesungguhnya kejayaan & kesuksesan hidup manusia dan JIN itu terletak padal amal agama yang sempurna. Tidak lama orang-orang ini pun sedar. Sang Pendita akhirnya berterima kasih dan minta amalan/mantra 6 sifar ini.

Akhirnya dipesankan buku-buku enam sifat langsung dari Jakarta (Kebon Jeruk), langsung habis dibeli. Sang Pendita langsung "menghafalkan mantra orang Islam ini, bagus buat mengusir roh jahat"... Selanjutnya ana tidak tahu… Dakwah ini ditakui syaitan dan dakwah paling sempurna adalah azan! Bila ditemui yang mengaku-ngaku roh ulama, wali dan sebagainya, cukup saja BERSYAHADAT... kenapa? Kerana dengan ayat-ayat Al-Quran, syaitan pun boleh... apa lagi kita membaca tidak dalam keadaan suci, tidak yakin dan kurang ilmu maka sulit untuk menaklukkan syaitan. Tapi kalau syahadat, itu SUMPAH!! Makhluk ghaib sangat patuh dengan sumpah atas nama Allah, maka dia akan menyingkir..!! Insya Allah. Kerana syaitan boleh menyerupai siapa saja kecuali Rasulullah s.a.w.

2) Status Mang Cakni Di Grup Kargozari Dakwah

Pernah ana ketika sedang lembur (overtime) malam sama teman, ana pasang kaset ngaji Al-Quran muratal, temanpun senang mendengarnya, lalu ana ganti dengan rakaman bayan Maulana Mustaqim yang bayan di istimak ancol tahun 2004. Baru dengar mukadimahnya, tiba-tiba teman ana menghentak-hentak meja, tadinya ana kira dia tak suka ana pasang rakaman bayan tersebut, tapi katanya ada yang berotak dalam tubuhnya, lalu ana teruskan putar rakaman tersebut, dia mengamuk-ngamuk. Lalu ana berusaha pegang dia dan tanya siapa yg ada dalam tubunyanya, katanya dia adalah khadamnya, ana suruh dia keluar dari tubuh teman ana tapi dia tak mau, lalu ana suruh dia pergi temui Maulana Mustaqim di India sana, dia tak dapat menolak, akhirnya khadam/jin tersebut pergi dan teman ana sedar kembali.

3) Status Anton Senohadi Di Grup Kargozari Dakwah.

Ana ada kargozari, jemaah yg silaturahim ke Ki Joko Bodo, Si Joko Bodo pengsan menerima jemaah, dia melihat banyak mahluk yang menyertai jemaah dibelakangnya yg silaturahim ke rumahnya (fadhilah orang yg bersilaturahim kerana Allah - di naungi oleh 70 ribu malaikat)

4) Status Mahodum Hsb Di Grup Kargozari Dakwah. Waktu keluar di Sumedang.

Kami khususi sebuah rumah dan dis amping rumah rumah itu ada rumah tua yang sudah lama kosong. Di rumah tua itu mau diadakan acara 'uku-uka', saya sudah lupa nama acaranya mungkin itulah yang pasti 'adu nyali' yang sering ditayangkan di TV.

Tanya dengan kru TV nya boleh gak saya ikut kata teman saya (jamaah). Dijawab boleh saja. Katakanlah namanya si A, si A pun jumpa dengan amir untuk ikut acara dengan alasan untuk menambah wang tafakut karena sudah mulai menipis. Amir membolehkan dengan catatan jangan bawa nama jamaah. Setelah mengisi borang pendaftaran. Pihak TV mengatakan nanti malam datang jam 12.00 ke lokasi waktu itu malam jumaat.

Di masjid kami bermudzakarah dengan si A. Dia mengatakan nanti saya akan bayan supaya semua jinnya takut dan sekalian dapat bayan percuma di TV sambil dakwah katanya. Malam pun tiba kami berangkat ke lokasi rumah tua tadi. Si A mengatakan sebelum acara TV dimulai boleh tak saya melihat keadaan dirumah ini. Dijawab Boleh. Setelah melihat-lihat seisi rumah dia kembali.

Pawang jin yang bekerja di stasiun TV itu mengatakan: WADUHHHHHHH... GAWAT DEH, JINNYA SUDAH PADA KABUR SEMUA.... GAK ADA YANG TERSISA...

Cuma lalu saja pun jin nya sudah lari apa lagi kalau sudah bayan. Akhirnya acaranya malam itu dibatalkan. Si A sangat kecewa tak dapat tambahan tafakut katanya (yaitu) orang-orang yang menyapaikan risalah-risalah Allah, mereka TAKUT kepada-Nya dan mereka tiada merasa TAKUT kepada seorang(pun) selain kepada Allah. Dan cukuplah Allah sebagai Pembuat Perhitungan. (QS. Al Ahzab 59). Orang-orang yang buat dakwah hanya TAKUT kepada ALLAH kalau masih ada rasa takut kepada syaitan berarti imannya belum sempurna.

5) Status Hani Ayah Fathir Di Grup Kargozari Dakwah

Sebenarnya karkun lama yg istiqamah boleh merasakan kedatangan jin-jin ini.
Kata Ustaz Filnur, di hujung-hujung masjid/bedug masjid kita suka ada suasana/hawa yang dingin tidak biasa kalau ada bayan (mungkin mau ikut dengar, mereka takut mendekat/tidak ada tempat kerana sudah full dipenuhkan malaikat katanya). Jadi dia merasa kasihan dan langsung menuju arah tersebut sambil bayan pelan-pelan ke mereka. Kami yang lihat suka senyum-senyum tapi dia katakan, jin juga diciptakan untuk beribadah sepeti kita, beri kesempatan mereka taubat agar dapat disamapikan ke teman-temannya untuk menyembah Allah saja.
Wallohu a'lam

6) Status Ghazmisky Alkhanz Di Grup Kargozari Dakwah

Ketika di Mekah, secara tiba-tiba Rasulullah s.a.w menghilang, maka para sahabat ra. mencari-cari beliau, hingga sampai ke gunung-gunung, akan tetapi tidak mendapatkanya. Pada paginya dijumpai Nabi s.a.w, datang dari arah gunung Hira.  Baginda bersabda, "Tadi telah datang utusan jin yang telah membawa nama-nama jin untuk didakwahkan" Dan akhirnya semua mendengar dakwah Rasulullah s.a.w dan beliau ketika itu bersendirian saja. Tentang riwayat ini ada dalam kitab Abu Dawud, diriwayatkan dari Ibnu Mas’ud. Jadi kmungkinan besar cerita-cerita mengenai dakwah kalangan jin pun disaat sekarang tetap berlaku ila yaumil qiyamah.

7) Status Ardianto As P Di Grup Kargozari Dakwah

Al-Quran Surah 72 (Jin):

1. Katakanlah (hai Muhammad): "Telah diwahyukan kepadamu bahwasanya: telah mendengarkan sekumpulan jin (akan Al Quran), lalu mereka berkata: Sesungguhnya kami telah mendengarkan Al Quran yang menakjubkan (yang) memberi petunjuk kapada jalan yang benar, lalu kami beriman kepadanya. Dan kami sekali-kali tidak akan mempersekutukan seseorang pun dengan Tuhan kami"

11. "Dan sesungguhnya di antara kami ada orang-orang yang saleh dan di antara kami ada (pula) yang tidak demikian halnya. Adalah kami menempuh jalan yang berbeda-beda."

13. "Dan sesungguhnya kami tatkala mendengar petunjuk (Al Quran), kami beriman kepadanya. Barangsiapa beriman kepada Tuhannya, maka ia tidak takut akan pengurangan pahala dan tidak (takut pula) akan penambahan dosa dan kesalahan."

14. "Dan sesungguhnya di antara kami ada orang-orang yang taat dan ada (pula) orang-orang yang menyimpang dari kebenaran. Barangsiapa yang taat, maka mereka itu benar-benar telah memilih jalan yang lurus."

Di antara jin, ada juga yang beriman dan ada juga yg tidak beriman dan yang soleh dan ada juga yang tidak, ada yang taat dan ada pula yang menyimpang, ada yang ikut jalan yg lurus, ada pula yang tidak. Perlu dakwah agar di antara mereka ada yang beriman, ada yang soleh, ada yang taat dan seterusnya kerana hidayah akan tersebar, hanya dengan ada yang mau buat kerja dakwah.. Insyaa Allah..

No comments:

Post a Comment