Wednesday, August 3, 2016

TAJALI DAN RAHSIA DI SEBALIK SETIAP HURUF DI DLM AL QURAN SUCI

Dari Kemurahan Allah, al-Karam al-Ilahiyya, dikatakan bahwa setiap ayat Qur’an Suci yang kalian baca, seluruh tajali dan rahsia yang telah diletakkan oleh Allah dalam setiap huruf dari ayat tersebut, Dia akan membusanai kalian dengannya, tidak masalah apakah kalian mengerti atau tidak, itu adalah hal lagi. Kita katakan, dari Kemurahan Allah, Al-Karam al-Ilaahiyya, ketika seorang hamba membaca ayat suci al-Qur’an, ayat itu naatiqii, setiap ayat adalah hidup, setiap kata dari Qur’an suci adalah hidup, ada ruh di dalamnya. 

Kerana ada ruh di dalamnya, tajali kehidupan telah diletakkan oleh Allah di dalam al-Qur’an suci, kerana al-Qur’an adalah Kalaamullah, dan tidak boleh mati, jadi ia selalu hidup–jadi apa yang Allah letakkan di dalam setiap huruf, setiap kata, setiap ayat, setiap surat, ada rahsia dari Bahr al-Qudrah, Samudra Kekuatan yang dari situlah alam semesta ini muncul. 

Kerana alam semesta ini muncul dari Samudra Qudrah, al-Qaadir, al-Muqtadir, Dia dapat membawa apa yang Dia Kehendaki.Ayat itu adalah naatiqii, hidup, ia mempunyai kehidupan, dan Allah membusanai secara fisik dgn busana dari Bahr al-Qudrah, agar ia menjadi nyata; bagi manusia agar mereka muncul ke dunia, bagi cabang2 tanaman, bagi alam semesta, langit, bintang, segala sesuatu muncul dari Bahr al-Qudrah melalui Cahaya al-Khaaliq, Sang Pencipta. Tetapi Allah (swt) tidak membusanai kalian dengan itu, Dia menambahkannya secara terus-menerus dari rahsia2 itu kpd kalian. Ketika Allah membusanai kalian dgn rahsia2 dari Zat al-Buht lillahi taala, dari Hadratillah, dari Inti Ilahiah, Haqiqat apapun akan muncul utk disandangkan kpd manusia dan para Malaikat dan kpd mereka yg dikehendaki oleh Allah.

No comments:

Post a Comment