Sunday, February 23, 2014

FADHILAT HIMPUNAN DARI BEBERAPA AYAT

1). Surah Al-Fatiha
2). Surah Al-Baqarah ayat 255
3). Surah Ali Imran ayat 18-19
4). Surah Ali Imran ayat 26-27

Rasulullah s.a.w bersabda: “Sesungguhnya surat Al Fatihah, Ayat kursi, Ali Imran ayat 18-19 dan Ali Imran ayat 26-27, ayat-ayat tersebut tergantung di Arsay, sama sekali tidak ada penghalang antara mereka dengan Allah Taala. Ayat-ayat tersebut mengatakan: “Wahai Tuhanku! Engkau telah menurunkan kami ke bumi dan kepada org2 yg durhaka kepadaMu!” 

Kemudian Allah Taala berfirman: “Sesungguhnya Aku bersumpah, bahwa tidak ada seorg pun yg membaca kalian (ya’ni ayat-ayat tersebut) dari kalangan hamba2ku setiap selesai solat fardu, kecuali Aku akan jadikan syurga sebagai tempat kembalinya, dalam keadaan bagaimanapun, Aku akan tempatkan dia di Hadhiratul Quds, Aku akan memandangnya (dgn pandangan rahmat) setiap hari sebanyak 70 kali, Aku akan tunaikan 70 hajatnya dalam setiap harinya, yg mana hajat yg terendah adalah pengampunanKu kpdnya dan Aku akan melindungi serta  menolongnya dari gangguan semua musuh2nya." (HR Ibnu Sunni dan Abu Manshur Asy Syajami).

No comments:

Post a Comment