Sunday, February 23, 2014

FADHILAT SURAT ALI IMRAN AYAT 26-27

1. Nabi s.a.w bersabda: “Ismul Azam (Nama Allah Yang Agung), yang mana apabila seseorang memohon kepada Allah Taala dengan nama tersebut, niscaya Allah Taala akan mengabulkan permohonannya iaitu ayat yang terdapat pada surat Ali Imran (ayat 26 - 27) (HR Thabrani).

2. Allah akan melunasi hutangnya, walaupun hutangnya sebesar gunung uhud atau sepenuh bumi sekalipun. Rasulullah s.a.w bersabda kpd Mu’adz: “Wahai Muadz! Maukah engkau kuajari suatu doa yg mana seandainya engkau mempunyai tanggungan hutang sebesar gunung uhud, kemudian engkau berdoa dgn doa tersebut, niscaya Allah Taala akan membayar hutangmu. 

Ucapkanlah: (Ali Imran ayat:26-27), kemudian ucapkan: “Wahai Zat Yg Maha Pemurah di dunia dan di akhirat, Yang Maha Penyayang di dunia dan di akhirat, Engkau berhaq dan berkuasa memberikan keduanya kpd org2 yg Engkau kehendaki dan Engkau juga berhaq dan berkuasa menghalang2i dari keduanya pada org2 yg Engkau kehendaki, Ya Allah limpahkanlah kasih sayangMu kpdku, sehingga aku tidak perlu lagi dgn kasih sayang dari selain Engkau”. (HR Thabrani ibnu Abi Dunya).

No comments:

Post a Comment