Sunday, January 8, 2012

ILMU PENGASIH MELALUI SENYUMAN


Doa ini dinamakan “Jampi Seri Bertatah”. 

Ia boleh digunakan sbg ilmu pengasih dan ilmu pemanis juga. Niat dan cara amalan yg akan membezakannya. Bacaan doa ini berbunyi begini,

 “BISMILLAHHIRRAHMAN NIRRAHIM, HAI SERI BERTATAH NAMA GIGIKU, SERI LILIN NAMA BAJUKU, SERI MELATI NAMA PIPIKU, PAUH DILAYANG NAMA TELINGAKU, SEMUT MENGIRING DI BIBIRKU, GAJAH SEKAWAN DI MUKAKU, KENDUR MENJADI TEGANG, ATAU TUA MENJADI MUDA, AKU HINA MENJADI MULIA, ORANG YG TAMPAK CAHAYA GIGIKU, GILA MABUK CINTA SEUMUR HIDUP, MERAYU-RAYU HATINYA, BERKAT LAAILLAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH”. 

Untuk menjadi ilmu pemanis (utk masyarakat umum) cukup dibacakan begitu. Utk dijadikan ilmu pengasih pula, disepanjang membacakan jampi itu tadi bayangkan wajah si dia idaman hati. Cara amalannya adalah spt berikut. 

Amalkanlah sewaktu setiap kali menggosok gigi. Bacakan jampi tersebut satu kali sebelum menggosok gigi dan tiupkan pada ubat gigi yg telah diletakkan di atas berus gigi. Disepanjang memberus gigi, bacakanlah satu atau 2 kali di dalam hati. Kesannya, senyuman akan menjadi luarbiasa di mata masyarakat, menggetarkan jiwa setiap yg memandang apalagi jika senyum sehingga nampak gigi. 

Masyarakat akan suka melihat wajah dan bibir kita seolah2 menunggu senyuman kita, malah ada yg membuat lawak jenaka supaya kita tersenyum. Semakin besar senyuman dan tawa semakin mereka suka namun kawallah senyuman dan tawa itu.

No comments:

Post a Comment