Saturday, February 22, 2014

UBAT SEGALA MACAM PENYAKIT

Diriwayatkan bahwasanya Nabi Muhammad saw bersabda: Jibril mengajariku sebuah ubat dengannya saya tidak lagi perlu pada ubat lain dan doktor. Kemudian Abu Bakar, Umar, Utsman dan Ali, bertanya ; Apa itu, wahai Rasulullah? Sesungguhnya kami memerlukan ubat tersebut. 

Lalu Nabi Muhammad SAW bersabda: Ambillah air hujan secukupnya dan bacakanlah atasnya surat Al-Fatihah, Al-Ikhlas, Al-Falaq, An-Nas dan ayat Al-Kursi. Masing2 dibaca sebanyak 70 kali. Diminum pagi dan petang selama 7 hari. Demi Zat yang telah mengutusku dengan hak sebagai seorang Nabi, sungguh Jibril telah berkata kepadaku. 

Sesungguhnya, barang siapa meminum air tersebut, maka Allah akan menghilangkan segala penyakit dari tubuhnya dan Allah akan menyembuhkan dari semua macam sakit dan barang siapa pula meminumkan air tersebut pada isterinya, lalu tidur bersama dengan si isteri, maka isteri akan boleh hamil dengan izin Allah dan air tersebut juga boleh menyembuhkan mata yang sakit, menghilangkan guna-guna, sihir, menghilangkan kahak, menyembuhkan sakit dada, sakit gigi, pencernaan, sembelit, kencing tidak lancar dan tidak perlu dibekam dan kemanfaatan2 lain yang hanya Allah yang tahu.

No comments:

Post a Comment