Thursday, January 5, 2012

AMALAN PENARIK REZEKI YG PALING AMPUH DAN MUSTAJAB


Bacaan amalan ini berbunyi begini 

“BISMILLAHHIR RAHMANNIRRAHIM, SALLALLAHU ‘ALA MUHAMMAD (semoga Allah memberikan rahmatNya kpd Muhammad)”. 

Ini adalah Selawat Jibrail. Selawat yg paling ringkas namun mempunyai khasiat yg sangat dahsyat. Selawat dpd Allah Yg Maha Mulia, ditalqinkan oleh Malaikat Jibrail as yg mulia dan diterima oleh Nabi Adam as, manusia pertama yg mulia. 

Dijelaskan oleh Al-Imam Assya’rany: Rasulullah saw bersabda “Barangsiapa yg membaca selawat ini maka ia telah membuka 70 pintu rahmat utk dirinya dan Allah akan menumbuhkan rasa cinta kasih (mahabbah) kpdnya di hati manusia sehingga mereka tidak akan marah kepadanya kecuali orgyg menyimpan kemunafikkan di dlm hatinya” (dari Kitab Afdhal As-Shalawat ‘ala Sayyid As-Sadat karya Syeikh Yusuf Ibn Ismail An-Nabhani). 

Kelebihan selawat ini sangat banyak contohnya selawat ini ianya boleh mengganti dan menduduki ibadah sedekah, membantu seseorang mengingati sesuatu yg terlupa, mengusir dan melenyapkan kemiskinan, melenyapkan penyakit bakhil dan lain2. 

Cara mengamalkan selawat ini utk tujuan menarik rezeki agar menjadi sederas2nya adalah spt berikut. 

(1). Dibacakan sebanyak2nya setiap waktu yg terluang. 

(2). Bada solat fardhu dibaca 1000x. 

(3). Bada solat tahajjud dibaca 5000x. Pokok pangkalnya melalui istiqamah sehingga dgn sendirinya seumur hidup kita membacanya sehinggalah ke akhir hayat. 

No comments:

Post a Comment