Thursday, January 5, 2012

TEMBUS MATA BATIN: AMALAN 7 MALAM JUMAAT


Ilmu ini diamalkan pada 7 mlm Jumaat berturut2. Amalan ini sebenarnya adalah utk membersihkan hati pengamalnya. Setelah hati besih tercapai barulah kesannya dapat dilihat iaitu dpt melihat benda yg ghaib atau terlindung sama ada secara sedar ataupun tidur. 

Pancaindera akan menjadi peka, dpt merasa sesuatu sekiranya terjadi ataupun sebelum perkara itu terjadi. Gerak hati menjadi lebih jelas, tahu sekiranya ada bahaya, akan menjadi selalu berwaspada, emosi akan selalu menjadi tenang, tidak mudah terkejut. Juga seakan faham dgn bahasa alam persekitaran termasuk haiwan dan tumbuh2an. Kadang2 haiwan akan menjadi jinak kpd kita. Kalau berkebun mudah menjadi tanaman, kalau belajar senang menerima pelajaran dll, semuanya dgn izin Allah. 

Cara amalannya. 

(1). Kumpulkan air hujan yg turunnya pada malam Jumaat. Gunakan bekas yg putih. Air hujan itu mesti langsung dari langit ke dalam bekas tanpa terkena benda2 lain spt daun, atap dsb. Air itu mestilah yg turun antara solat maghrib hingga ke tgh mlm jam 12. Selain dari tempoh ini khasiatnya bukanlah yg terbaik. Jika malam Jumaat tersebut tidak hujan, boleh dikumpulkan pada malam Jumaat sebelumnya. Ini kerana amalan ini perlu dilakukan 7 mlm Jumaat berturut2. 

(2). Pada malam Jumaat tersebut tepat jam 12 tgh mlm, ambilkan sebuah mangkuk putih, mulai dgn “BISMILLAHHIR RAHMANNIRRAHIM”, tuliskan di dalam nya kalimah “ALLAH” spt berikut (tulisan jawi) ALIFF LAM LAM HAA (sabdu dan tanda di atasnya). Tulisan itu haruslah jelas di dlm mangkuk itu. Bahan yg digunakan sbg dakwat mestilah halal dan suci contohnya spt dakwat dpd bunga zafaran, air mawar, madu, perahan air kunyit dsb asalkan suci. Alat tulisnya juga harus suci spt batang lidi, dahan kecil, daun ubi kayu, halia atau jari telunjuk kanan. 

(3). Tuangkan air hujan tadi ke dlm mangkuk putih, hapuskan tulisan tadi. 

(4). Minumlah air hujan itu dgn niat utk mengamalkan amalan tembus mata. 

(5). Sebelum tidur lakukan terlebih dahulu solat hajat 2 rakaat dan berdoa agar amalan tersebut dimakbulkan lalu tidur. Semasa mengamalkan amalan ini sebaik2nya tidurlah sendirian dan teruskan dlm keadaan berwudhuk sehingga tertidur.

No comments:

Post a Comment