Friday, January 6, 2012

DOA PENGGERUN MELALUI SUARA


Bacaan (jampi) amalan ini berbunyi begini, 

“BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM, INNI TAWAKKALTU ‘ALALLAHI RABBI WARABBIKUM, YANG BERNAFAS YANG BERNYAWA, SYAITAN DAN MANUSIA YANG GAGAH, HANCUR LULUH HATI SI… (nama target bin/binti) MENDENGAR SUARAKU, KUN FAYAKUN, NUR MUHAMMAD MELIPUTI SEKALIAN BADANKU, DI DALAM KANDUNGAN KALIMAH LAAILLAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH, BERKAT AKU MEMAKAI DOA MUHAMMADUR RASULULLAH”. 

Ayat tersebut adalah dari Surah Hud ayat 56 yg bermaksud “Sesungguhnya aku telah berserah diri kpd Allah Tuhanku dan Tuhan kamu”. 

Amalan ini adalah bertujuan utk menggerunkan musuh, org yg zalim, org yg tidak adil dlm mengadili, org2 yg tidak menghormati dan memandang rendah org lain, atasan yg selalu marah2 atau seumpamanya. Jika diamalkan, dia akan menjadi gerun, wujud ketakutan terhadap kita dihatinya, akhirnya timbul perasaan sangat menghormati. Tiada lagi kata2 kesat, sifat memusuhi kita, mencari masalah dll. Ia akan terhenti dgn izin Allah berkat amalan tadi. 

Cara mengamalkan doa ini adalah mengikut kesesuaian keadaan masing2, baik sbg penggerun perseorangan atau masyarakat di sekeliling dan boleh juga digunakan utk melakukan teriakan terhadap musuh dlm keadaan2 tertentu. 

Contoh cara amalannya. 

(1). Menggerunkan musuh di medan tempur atau gelanggang. Bacakan doa tersebut sebanyak 3x sebelum keluar rumah bertemu dgn lawan. Sebutlah namanya di tempat kosong yg disediakan di dlm bacaan tersebut. Ertinya doa tersebut adalah utk menggerunkan musuh tersebut tadi dgn izin Allah. Musuh itu akan menjadi gerun dan luluh hatinya sebaik saja mendengar suara pengamalnya nanti. 

(2). Utk org2 tertentu (menggerunkan org yg zalim. yg tidak adil, atasan yg pemarah atau seumpamanya). Bacakan doa tersebut sebanyak 3x sewaktu ingin bertemu dgnnya sebelum keluar rumah. Sebutlah namanya di tempat kosong yg disediakan di dlm bacaan tersebut. Ertinya doa tersebut adalah utk menggerunkan org tersebut tadi dgn izin Allah. Org itu akan menjadi gerun dan luluh hatinya sebaik saja mendengar suara pengamalnya nanti. 

(3). Agar dihormati dan dituruti masyarakat, murid2 atau org2 bawahan yg mendengar kata2 kita. Bacakan doa sebanyak 3x sebelum memberi ucapan atau pelajaran kpd murid2, org2 bawahan dll. Ditempat kosong digantikan dgn perkataan “mereka” (tidak lagi nama org2 tertentu). InsyaAllah, perkataan atau kata2 akan didengar, dihormati malah dituruti oleh mereka.

No comments:

Post a Comment