Friday, January 6, 2012

PEMBUNGKAM MELALUI SENTUHAN (DOA JAPAI BESI 7)


Bacaan amalan ini berbunyi begini, 

“BISMILLAHHIRRAHMANNIRRAHIM, TUNJUK INDUK KE LIDAH, TUNJUK KELINGKING KE DUA LUBANG HIDUNG, TUNJUK PENUNJUK TERTUTUP DUA LUBANG TELINGA, TUNJUK MANIS KE MATA, BERKAT LAAILLAHA ILLALLAH MUHAMMADUR RASULULLAH”. 

Amalan ini utk menjadikan seseorang itu terbungkam, tersentak, terpinga2, kehairanan malah seolah2 terpukau apb disentuh oleh kita (pengamal). Dgn itu dia akan terhenti dari meneruskan sesuatu yg dilakukannya spt memarahi seseorang (atau kita), berceloteh panjang, tek henti membebel, mengamuk kerana tak puashati, melepaskan geram atau lain2. Termasuk juga utk menyentuh org yg sedang termenung panjang, terbawa2 oleh perasaan, tak henti menangis atau seumpamanya. 

Cara melakukannya ialah apb kita melihat seseorang sedang terbawa2 dgn perasaan, bacakan doa tadi sebanyak 3x (tanpa pengetahuannya) dan tiupkan ke kedua-dua telapak tangan kita kemudian gunakanlah telapak tangan itu tadi utk menyentuhnya. InsyaAllah dia akan tergamam, terpegun, tersentak seolah terpukau setelah sentuhan tadi, kemudian bolehlah menasihati atau menenangkan dia. Dia akan mendengarnya dan menuruti. 

No comments:

Post a Comment