Saturday, January 24, 2015

HAKIKAT DUNIA YANG SEBENARNYA

Pada suatu ketika dinampakkan kpd Nabi Isa hakikat dunia. Beliau melihat wajah dunia ini spt seorg wanita yg sudah tua, giginya rompong krn sudah terlalu tua. Dgn pakaian dan perhiasannya, dia nampak spt pengantin baru. Nabi Isa as bertanya kpdnya, “Selama ini sudah berapa kali kamu kawin?” Dia jwb, “Tidak terhitung lagi”. Nabi Isa bertanya, “Mrk semua mati atau menceraikan kamu?”. Dia jwb, “Aku telah membunuh mrk semua”. 

Nabi Isa berkata, “Celakalah calon2 suamimu yg tidak mengambil pelajaran dari bekas suami2mu, betapa kamu sudah membunuh seorg demi seorg”. Inilah hakikat dunia yg sebenarnya, ia adalah seorg wanita tua yg menghiasi dirinya dgn pakaian yg menarik dgn berbagai perhiasan. Ketika melihat kecantikan lahirnya, manusia terperdaya olehnya. Ttpi ketika manusia mengetahui hakikatnya, lalu mengangkat hijab dari wajahnya, barulah ia dpt melihat wajahnya yg sesungguhnya.

Inilah dunia yg membuat kalian saling membunuh, memutuskan silaturrahim, menaruh hasad dan dengki. Kemudia wanita tua itu dicampakkan kedlm neraka Jahannam dan ia akan menjerit. Dtglah teman2ku, biarlah mrk yg mengejar2ku bersamaku di sini. Maka Allah swt memerintahkan agar org2 yg mengejar2 nya dan menjadi teman2nya dicampakkan kedlm nerakan jahannam bersamanya. Utk mengangkat hijab dunia dan melihat wajahnya yg sesungguhnya tidaklah mudah perlu pengorbanan. 

Pengorbanan 4 bulan dijln Allah. Barulah satu demi satu hijab2 dunia, Allah swt akan bukakan untuk kita. Dunia ini adalah penipu, ttpi kita masih mau saja ditipu oleh dunia. Bukan 1 kali, 2 kali ttpi ribuan kali. Kita masih juga mau ditipu oleh dunia. Sebenarnya yg bodoh itu siapa dunia atau kita? yg mau saja ditipu. Unk kali ini kita dulu yg tipu dunia. Yg mau keluar 40 hari ubah menjadi 4 bulan. Yg mau keluar 4 bulan ubah menjadi 4 cila. Kita yg harus mentalak 3 dunia seblm kita yg dibunuhnya. Mentalak 3 dunia dgn jalan keluar 4 bulan.

No comments:

Post a Comment