Thursday, February 26, 2015

KENAPA BANGLADESH

Kenapa ke bangladesh tak di izinkan oleh SA? Krna bangladesh 100% mrujuk ke nizamuddin.

SA masih arahkan ke INDIA? Krn dri 70 propinsi yg ada di india hanya ada 2 propinsi yg ke SA, iaitu Banglore dan Chenai.

Tuan tuan perlu tau, bahawa markas Nizamuddin sprti biasa di airpot New Delhi tidak menyiapkan istiqbal, jadi kl mau ke nizamuddin langsung aja naik taxi ke banglawali masjid dan kalau di airport di temukan ada istiqbal, itu istiqbal SA yg akan bawa tuan tuan ke masjid transit kemudian dikirim ke Banglore.

Kemarin kawan-kawan sy, di airpot new delhi terperangkap dgn istiqbal SA, akhirnya dikirim ke Banglore, smntara kawan yg satunya lg krn sdh faham, langsung lari, naik taxi ke markas nizamuddin.

Kawan yg sdh smpe di banglore,, langsung melarikan diri pergi ke nizamuddin,, lumayan jarak banglore k nizamuddin gk cukup waktu satu hari perjalanan.

Maaf sy bahas SA sedikit,, krn menurut sy ini penting di ketahui kawan kawan, trutam_a yg sdh niat berangkat k nizamuddin,

Keberpihakan kpd Nizhamudin sbg asas awal adalah suatu keharusan saat ini utk menyelamatkan umat dan menghindarkan kemudharatan yg lebih besar. Sikap Netral Dan terlalu berhati hati tidak akan menyelesaikan masalah, krn sama saja dgn membiarkan ghibah Dan saling menghina di kalangan umat semakin menyebar dan berkembang liar. Memisahkan diri dari sumber fitnah adalah suatu tindakan darurat saat ini. Umat semakin menderita saat ini. Saling menunggu utk berdamai adalah mimpi romantis para pengecut buta.

Saya kemarin ditemboro dapat 3 insight/kepahaman:

1. Ikhtilaf ini terjadi karena tersebarnya fitnah . Siapa saja bisa termakan fitnah walaupun ulama besar.

2. Keteguhan hati pak Cecep telah menyelamatkan indonesia dari kehancuran. Seandainya dia ikut yg lain, maka kita kita akan kesusahan ( terhijab untuk ke NZ).

3. Pengorbanan, nuur dan khidmat temboro telah menyatukan umat kembali ke NZ..

Ini murni kefahaman saya yg terbatas. Bukan dari orang lain.

Ada santri dr Krincing bliau setiap tahun 4 bln dan kmrn dia kluar jln kaki ke Papua dia cerita kpd Ustaz Arif kmrn di Temboro. Ketika dia pulang dr Papua dia dlm keadaan bingung krn sudah terpecah 2 dlm keadaan terjaga dia jumpa dgn Rasulullah SAW dia melihat wajah Rasulullah SAW dlm keadaan marah dan Rasulullah SAW sampaikan amanat kpd dia spy menyampaikan kpd semua yg syuro yg pergi dr Nizamuddin agar kembali ke Nizamuddin.

Nama santri itu Abdullah Quburi

Dalam bayan Masyeikh di temboro, dikargozarikan ttg Prof Madjid Basa (Penanggung Jawab Madras, dulu sering ke Ijtima Indonesia, kebetulan saya pernah masturoh dirumahnya) datang ke Nijamuddin, minta maaf ke M SAAD DB, trus dimaafkan dan bahkan ditakazakan sekarang keliling dunia. Catatan: Madras dan Banglore termasuk yg ikut SA..

Karguzari dari Mulwi Abdul Karim.

Di temboro bliau jumpa Maulana Abdullah malaysia. Sblm ijtima beufort, Mln Abdullah mewakili para maulana alumni raiwind menelpon Mln Nazirur Rahman, guru mereka di madrasah arabiya Raiwind untuk minta nasihat terkait ijtima SA di sabah.

Mln Nazirur Rahman memberi nasihat agar murid2 bliau tersebut mengikuti arahan Markaz Sri Petaling. Atas nasihat tersebut para mulwi alumni raiwind tsb tdk hadir dlm ijtima beufort 22-24 juli.

Akhirnya terjawab teka teki kenapa yg mjd mutarjim bayan di ijtima beufort bukan para mulwi malaysia, tapi malah mulwi Indonesia.

Ini pesan pa Ali dari medan untuk kita bandung yg istiqomah taat nizamuddin.

Pesan Pk Cecep kemarin di Temboro agr kita menghindari konflik sekecil apapun. Kalau kita bisa ambil kendali markaz Bandung dgn cara yg damai maka silahkan.

Tapi kalau dgn cara kekerasan, JANGAN…

Jangan krn kesalahan kita yg sedikit nanti orang akan menyalahkan semua Ahbab yg merujuk ke Nizamuddin. Keputusan Syuro p.Cecep jgn ada konflik sekecil apapun untuk yg merujuk Nizomudin ngalah cari masjid yg: munasib buat amalan spt biasa. Insya-Allah akan tampak yang Haq.

No comments:

Post a Comment