Friday, January 15, 2010

DAP JANGAN BIADAP



Masa terjadi peristiwa 13 Mei di Kampung Baru, Tentera Sabil Melayu Banjar dari Sungai Manik dan Tentera Selempang Merah dari Muar dan Batu Pahat hanya sampai di Kajang dan Cheras. Allahyarham Tun Abdul Razak, Para Polis dan beberapa individu memohon agar mereka balik ke tempat masing-masing dan menghentikan niat untuk berjihad. 

Cuba bayangkan andai saja Para Pejuang ini sampai di Kampung Baru, nescaya pupus puak-puak ni. Perjuangan mereka menentang gerila dan Komunis Bintang 3 lebih dasyat berbanding Tragedi 13 Mei. Kalau ratusan askar gerila yang lengkap bersenjata api pun mereka boleh kalahkan, apatah lagi puak tersebut yang hanya bersenjatakan parang dan besi. 

Orang Melayu tidak suka pada peperangan dan pertumpahan darah. Buktinya sebelum terjadinya 13 Mei, ramai orang melayu yang dibunuh oleh puak DAP, satu demi satu di beberapa tempat. Tetapi orang melayu masih cuba bersabar dan menghormati undang-undang dan Pemerintah. 

Dalam diri orang melayu itu bukan saja ada semangat Tuah, yang kalian lihat selama ini hanyalah semangat Tuah yang taat pada Pemerintah. Jika keadaan mendesak Semangat Tuah itu akan bertukar menjadi Semangat Jebat yang membuak-buak. Orang melayu cintakan pada kedamaian dan keharmonian. Agama Islam mengajarkan untuk berbuat baik dan bertolak ansur pada manusia yang lain walaupun berbeza agama dan bangsa. Tapi jangan lupa agama kami juga diajar untuk membela dan mempertahankan Agama Islam, Nabi dan tanah air. 

Kami orang melayu sudah puas bertolak ansu, hingga ditolak beransur-ansur. Agama kami dihina kami hanya buat perarakan dan cuba ikut undang-undang untuk mendesak Pemerintah mengambil tindakan kepada mereka. Bangsa kami dihina kami hanya buat report polis untuk menunjukkan kami masih menghormati polis dan Pemerintah. Walaupun darah kami tengah mendidih dan semangat kami berjihad membara. 

Kalau tidak mahu melihat "Amuk Melayu" berhentilah membakar sentimen perkauman. Kalau tidak mahu melihat "Kemuncak Jihad" kami berhentilah menghina Agama dan Nabi kami. Melayu ditolak beransur-ansur selama ini tapi masih memikirkan rukun negara sebagai batas agar tidak bertindak sesuka hati. 

Kami tidak pernah takut pada bangsa yang kurang ajar. Sejarah telah membuktikan orang melayu tidak pernah berganjak dari Tanah Melayu walaupun menentang musuh sekuat apapun. Kami tidak pernah gentar dengan orang yang menghina agama dan bangsa kami. Walaupun terpaksa mengorbankan nyawa. Kami RELA DEMI AGAMA DAN BANGSA MELAYU. 

Jujur saya katakan yang saya paling BENCI di Malaysia ini adalah BANGSA DAP yang sentiasa mencabar dan membakar sentimen perkauman. Kalian menghina agama kami, kalian menghina Nabi kami, kalian menghina Ulama kami, kalian menghina bangsa kami. Dasar bangsa tak sedar diri, kami berkongsi Tanah untuk kalian. Ada diantara tok nenek moyang kalian lari dari negara sendiri ketika jepun menjajah kalian dan lari ke tanah kami. Ada diantara nenek moyang kalian hanyalah buruh lombong biji timah di tanah kami. Kami kongsikan hak-hak kami untuk memuaskan hati kalian, tapi kalian semakin NAIK KEPALA! 

Ingatlah dimana asal usul kalian. Sedarlah diri kalian itu hanya menumpang di Tanah berdaulat ini. Jangan pernah berfikir kami diam sebab takut. Bulu roma kami tidak pernah berdiri melihat kalian. Tidak wujud istilah gerun bila kami berhadapan dengan kalian. Tidak dinafikan ada diantara bangsa kalian yang baik dan sedar diri sebagai orang luar. Yang tumpang hidup mencari rezeki dan beranak pinak di tanah ini. Saya cukup HORMATI pada mereka yang baik-baik. 

Cuma yang saya tidak berkenan adalah bangsa DAP dan Komunis. Dasar tidak sedar diri, ada hati nak pijak kepala orang melayu. Kalian kata apa? Nasib baik polis dan askar ada semasa 13 Mei kalau tidak kami semua mati? Haha , Andai saja kami mendapat peluang dan hari itu tiba, kita lihat saja siapa yang berdiri di atas tanah dan siapa yang baring di atas tanah. 

Saya buat post ini kerana merasa geram apabila terlihat satu gambar yang DAP buat menghina Ulama kami, maka sebab itu saya terasa tercabar dan buat post ini untuk memberi amaran dan peringatan kepada Puak DAP, Jangan melampaui Batas. Saya dan Pejuang Melayu yang lain tidak pernah TAKUT pada kalian! kami sentiasa menghormati Pemerintah dan Undang-undang negara, Kami hormat pada apa jua bangsa dan agama, tapi ingat kami sentiasa menanti hari itu tiba. Hanya menanti semboyan dibunyikan untuk menunjukkan kalian siapa itu MELAYU. 

"Panggilan perang lantang kedengaran,
Keris ku tusuk, pedang ku libaskan,
Kalaulah memang sudah suratan,
Rela ku mati dalam perjuangan,
Biar putih tulangku dalam peperangan,
Berputih mata sesekali jangan."
"Tanah leluhur sentiasa di hati,
Membawa badan mengabdikan diri,
Demi illahi tidak mungkin ku bersendiri,
Hutan ku redah lautan luas ku seberangi,
Musuh sesekali tidak pernah ku cari,
Yang datang berhajat ku kotakan niat di hati,
Agar tidak berputih mata bila sampai ajalnya nanti, Semangat leluhur ku pegang ku kotakan janji!"

"KAMI TIDAK GENTAR PADA DAP”

Tengku Daeng Mawelle

No comments:

Post a Comment