Friday, January 15, 2010

DAP KOMUNIS

Disebabkan post ini FB saya pernah di report , di banned dan lebih teruk lagi Fb lama saya terus hilang dan tak wujud ! Tapi itu tidak sesekali dapat berhentikan saya untuk terus mendedahkan agenda dan kekejaman mereka serta untuk menyedarkan anak bangsa Melayu hari ini! 

ANAK-ANAK MUDA DAN GENERASI KINI PERLU TAHU SEJARAH ! JANGAN MEMBUTA TULI NAK MENYOKONG DAN MENGANGKAT KOMUNIS SEBAGAI PEJUANG KEMERDEKAAN... 

SEJARAH TIDAK PERNAH LUPA ....
SEJARAH TIDAK PERNAH MENIPU.....

ORANG LAIN MUNGKIN LUPA TAPI SAYA TIDAK PERNAH LUPA ! ORANG LAIN MUNGKIN TERTIPU DENGAN AGENDA DAN TIPU HELAH MEREKA, TAPI TIDAK DIRI INI. 

DULU KINI DAN SELAMANYA SAYA TIDAK PERNAH MENYOKONG DAN TIDAK AKAN SESEKALI TERTIPU DENGAN KEPURAAN KEBAIKAN MEREKA. 

INI SENARAI KEKEJAMAN KOMUNIS YANG HARUS KALIAN KETAHUI!

Fakta mengenai keganasan Parti Komunis Malaya (PKM) sepanjang pemberontakan mereka dari tahun 1948 hingga 1989:

1. 3 orang peladang Inggeris telah dibunuh di Perak pada 16 Jun 1948. Peristiwa ini telah menyebabkan penjajah British mengisytiharkan darurat.

2. Seramai 18 anggota polis telah terkorban dalam satu serangan mengejut komunis terhadap Balai Polis Bukit Kepong pada waktu subuh 23 Februari 1950.

3. Sepanjang tahun 1950, seramai 120 anggota polis terbunuh, manakala 222 orang Polis Khas (SC) terkorban akibat kekejaman komunis.

4. Pada 1 Oktober 1951, Pesuruhjaya Tinggi British di Tanah Melayu, Sir Henry Gurney dibunuh dalam satu serang hendap di Bukit Fraser.

5. Pada 17 Jun 1968, segerombolan gerila komunis telah menyerang hendap konvoi pasukan keselamatan Malaysia di Pekan Kroh (Pengkalan Hulu) dan membunuh 17 anggota polis.

6. Seorang ahli UMNO telah dibunuh oleh ejen komunis di Pulau Pinang pada April 1969.

7. Pada 24 Julai 1969, seorang wanita Cina telah dibunuh di Sintok, Kedah kerana didakwa belot kepada perjuangan komunis.

8. Pada 10 Disember 1969, komunis telah meletupkan jambatan keretapi di Kok Mak berdekatan dengan sempadan Padang Besar, Perlis.

9. Komunis telah menyusup masuk ke Padang Besar dan melepaskan 3 das tembakan ke arah balai polis di situ pada 14 Disember 1969.

10. Dalam satu peristiwa pada tahun 1970-an, komunis telah memusnahkan jentera dan peralatan membina jalan yang digunakan untuk membina Lebuhraya Timur-Barat. Kekejaman komunis terhadap anggota polis Cawangan Khas (SB):

11. Timbalan Penguasa Polis, Wong Lin Hoon telah mati ditembak di Kuala Lumpur pada tahun 1973. 

12. Komunis terus mengganas dengan membunuh Ketua Inspektor Chin Chin Kou pada 12 Julai 1973 di Serdang, Kedah. Diikuti 3 bulan kemudian, Detektif Sarjan Chong Kek Oh yang mati ditembak di Sungai, Siput, Perak.

13. Pada 3 Januari 1974, Detektif Konstabel Lee See Kaw telah mati ditembak di Malim Nawar, Perak, diikuti pembunuhan terhadap Detektif Sarjan Lee Yoon Chin pada 20 April 1974 di Melaka. 4 hari kemudian, Detektif Konstabel Ong Soon Chua yg mati ditembak di Chemor, Perak.

14. Pada 6 Jun 1974, komunis bertindak lebih kejam apabila menembak mati Ketua Polis Negara, Tan Sri Abd. Rahman Hashim semasa beliau berada di dalam keretanya di Jalan Raja Chulan, Kuala Lumpur.

15. Komunis telah mengebom Tugu Negara pada 26 Ogos 1975 hingga mengakibatkan kerosakan besar.

16. 2 minggu kemudian, komunis telah melemparkan bom tangan ke arah kem Pasukan Polis Hutan (PPH) yg terletak di Jalan Pekeliling, Kuala Lumpur, membunuh 2 orang anggota dan mencederakan 41 anggota yang lain.

17. Pada 13 November 1975, Ketua Polis Perak, Tan Sri Khoo Chong Kong telah dibunuh di Ipoh semasa berada di dalam kereta. Kejadian tersebut turut meragut nyawa pemandunya Sarjan Yeung Peng Cheong.

18. Antara tahun 1969 hingga 1978, seramai 395 anggota pasukan keselamatan telah terbunuh, manakala 919 yang lain cedera.

19. Seramai 70 orang awam telah terkorban, manakala 75 yang lain tercedera dalam tempoh 1968 hingga 1982.

Sumber : Buku Pemberontakan Bersenjata Komunis Di Malaysia.

Untuk generasi baharu, JANGANLAH kalian leka dengan apa yang anda miliki hari ini ! Janganlah kalian mudah sekali tertipu dengan mereka yang Berpura-pura berbuka puasa dengan kita untuk mendekati kita, Yang Berpura-pura memakai songkok menghormati agama kita , Yang Berpura-pura makan duduk bersila konon menghormati Adat dan adab kita . Yang berpura-pura cintakan perpaduan dan keamanan . Mereka semua mahu kuasai tanah air kita dan jadikan kita anak tiri. 

Jika saya ceritakan segala perit PENGORBANAN orang terdahulu kering air mata untuk diceritakan. Bacalah sebahagian daripada lipatan sejarah tentang pengorbanan mereka dan juga sejarah para komunis yang lupa jasa melayu ! Yang tidak sedar diri , Kita bagi mereka tanah , kita bagi mereka hak kita separuh , kita bagi mereka buka sekolah bangsa mereka sendiri , kita bagi mereka macam-macam. Tapi mereka tak pernah bersyukur ! dasar CELAKA ! Bagi betis nak paha , Bagi kawasan dan negara. Jangan malas membaca sejarah wahai sekalian bangsaku.

Niat utama saya bukanlah menyebarkan untuk menyebarkan kebencian , Tetapi saya ingin anak bangsa hari ini terus tahu dan kenal siapa musuh mereka di tanah air ini , Walaupun berpuluh-puluh tahun telah berlalu ianya takkan mengubah perangai dan agenda mereka ! Saya menyeru kepada kalian semua janganlah hendaknya ada diantara kalian yang menjadi Tali Barut ataupun Pengkhianat kepada bangsa sendiri. 

Bagi golongan muda yang tidak melalui peristiwa berdarah 51 tahun lalu mari dengarkan apa Slogan yang dikatakan oleh Lim Kit Siang dan pemimpin DAP Cina lain pada perhimpunan dan perarakan mereka yang menjurus kepada peristiwa berdarah 13 Mei ialah "Malai si" yang bermakna "Mati Melayu".

Pada 11 Mei penyokong DAP berteriak, "Apa polis boleh buat, kita raja. Buang sama polis Melayu”.

Di Jalan Bukit Bintang pada hari yang sama, DAP melaung, "Mati Melayu, sakai pergi masuk hutan”.

Di Jalan Changkat Dollah pula mereka mengapi-apikan bahawa, “KL sekarang Cina punya”. 

Sehari kemudian pada 12 Mei di Jalan Ipoh dan Jalan Tunku Abdul Rahman, penyokong DAP menjerit, “Melayu balik kampung, Melayu sekarang tidak ada kuasa. Sekarang kita Cina sudah 'control'."

Malah sejarah mencatat kenyataan angkuh Kit Siang sendiri di Jalan Khir, Kampung Baru, di hadapan orang Melayu ini denga berkata, “Melayu keluar! Apa lagi duduk sini, kita hentam lu, sekarang kita sudah ada kuasa."

Keesokan harinya pada 12 Mei di hadapan Balai Polis Jalan Pudu, penyokong Cina DAP terus melaungkan, “...semua Melayu kasi habis, kasi halau semua polis."

"Apa ini Melayu, kita sudah perintah dia negeri, ini negeri bukan Melayu punya, mata-mata lancau."

Hari yang sama mereka juga mengutuk bangsa Melayu di Jalan Canvel, “Butuh Melayu, Malai si, pergi mati Melayu."

Di Jalan Bukit Bintang, DAP pula berkata, “Ini negeri bukan Melayu punya, kita mahu kasi halau semua Melayu."

Sekarang saya ingin menceritakan seringkas yang mungkin mengenai sejarah DAP , Kerana penulisan saya ini mungkin sudah terlalu panjang untuk kalian baca, jadi saya akan bagi secara point. 

- Awal penubuhan DAP mempunyai kaitan rapat dengan Parti Tindakan Rakyat Singapura (People’s Action Party - PAP ) yang di tubuhkan pada tahun 1954.

- Antara pelopor awal PAP ialah Lee Kuan Yew yang bertindak sebagai setiausaha agung parti DAP. 

- Sejurus Singapura berpisah daripada Persekutuan Malaysia pada 9 Ogos 1965, pendaftaran parti itu di negara ini dibatalkan sebulan kemudian.

- Maka untuk meneruskan agenda PAP yang 100 peratusnya adalah pro-Cina, Devan Nair, ahli parlimen Bangsar ketika itu berusaha menghidupkan kembali parti itu dengan mendaftar sebuah parti baru dipanggil

- Parti Tindakan Rakyat tetapi ditolak oleh pendaftar pertubuhan kerana mempunyai persamaan dengan PAP dari segi nama.

- Devan Nair lalu menukar nama tersebut kepada Parti Tindakan Demokratik atau Democratic Action Party (DAP) yang diluluskan secara rasmi pada 19 Mac 1966.

- DAP yang baru ditubuhkan itu dipelopori pula oleh Kit Siang yang dikatakan mempunyai pertalian famili dengan Kuan Yew yang berasal dari Batu Pahat, Johor.

- Dari segi lambang parti, prinsip perjuangan dan cara berpolitik, tidak ada bezanya antara DAP di Malaysia dan PAP di Singapura.
- Maka tidak hairanlah sehingga ke hari ini generasi pemimpin baru DAP seperti anak Kit Siang, Lim Guan Eng meneruskan tradisi berkiblat kepada PAP terutamanya setelah parti itu memerintah Pulau Pinang.

- Bukankah Guan Eng sendiri mengaku bahawa beliau sering melakukan lawatan ke Singapura setiap dua minggu untuk bertemu mentor besar DAP, Kuan Yew serta mendapatkan arahan-arahan spesifik berhubung gerakan kerja politik parti itu di Malaysia?

- Apabila DAP dan Gerakan (ketika itu masih menjadi pembangkang) menang besar di Selangor pada pilihan raya umum tahun 1969, kedua-dua parti itu menjadi besar kepala.

- DAP menggunakan kebebasan bersuara tanpa batasan dan kawalan untuk mengutuk dan menghina bangsa Melayu dengan kata-kata kesat dan mengaibkan dalam perarakan besar-besaran di Kuala Lumpur dengan membawa sepanduk dan pembesar suara.
-Baru sahaja 12 tahun kaum Cina diberi taraf kerakyatan penuh melalui dasar 'jus soli' sebagai salah satu syarat utama Inggeris untuk kemerdekaan, bangsa ini sudah naik tocang.

- Menurut Laporan rasmi Majlis Gerakan Negara (MAGERAN) yang dipengerusikan oleh Almarhum Tun Abdul Razak Hussein, tindakan DAP mengadakan perarakan jalanan meraikan kemenangan mereka dengan menghambur sentimen perkauman terhadap bangsa Melayu menjadi pencetus kepada rusuhan kaum yang menelan korban lebih 2,000 nyawa.

- Sehari setelah melenting, Kit Siang bertukar nada dengan mengatakan parti itu ingin bekerjasama dengan Barisan Nasional untuk menghindari tragedi 13 Mei berulang.

- Tujuannya ialah untuk menutup dosa besarnya sebagai pengerak utama 13 Mei dan membasuh tangannya yang berlumuran  darah rakyat tidak berdosa yang didalangi tidak lain tidak bukan oleh Kit Siang sendiri dan ingin teruskan agenda mereka. 

Jadi kesimpulannya DAP ini penyebab utama Rusuhan 13 Mei. Jangan sesekali percaya kepada DAP! Tidak kira apapun terjadi DAP tidak akan pernah menjadi Teman kita , Mereka adalah bangsa komunis dan masih menjalankan agenda komunis bintang 3 dahulu. 

Mereka tetap musuh yang NYATA. INGATLAH SEGALA APA YANG SAYA KONGSIKAN INI ... Jangan sia-siakan pengorbanan nenek moyang kita terdahulu yang berjuang bermatian mempertahankan tanah air kita. Ingat pesan Al-Marhum Arwah Aki Mat Kilau "Jaga Agama, Jaga Bangsa dan Jaga Tanah Air. Jangan Sampai Bangsaku Tiada Negara”.

Tengku Daeng Mawelle

No comments:

Post a Comment