Tuesday, January 3, 2012

ILMU PENGASIH SUARA


Agar Merdu Bila Didengar. Doa ini bernama Jampi Suara 3 Nabi. Begini doanya “BISMILLAHHIR RAHMANNIRRAHIM, YA ALI BERDIRI PADAKU, NABI MUHAMMAD PADA LIURKU, NABI YUSUF SENDI PIPIKU, NABI SULAIMAN MENGANGKAT SUARAKU, NABI DAUD MANISKAN SUARAKU, JANGAN TIADA ORANG TIDAK MELINGGANG, MENDENGAR SUARAKU BERBUNYI, BERKAT LAAILLAHA ILLALLAH MUHAMMADAR RASULULLAH. BURUNG TERBANG BOLEH BERHENTI, AIR PASANG BOLEH BERHENTI, ANGIN BERTIUP BOLEH BERHENTI, MENDENGAR SUARAKU BERBUNYI, BERKAT LAAILLAHA ILLALLAH MUHAMMADAR RASULULLAH”. 

Jampi ini akan menjadikan suara merdu apabila didengar orang. Cara pengamalannya. Gunakanlah air zam zam ataupun air hujan yg turun dari langit terus ke dlm bekas pada malam jumaat iaitu dlm lingkungan masa di antara selepas solat maghrib sehinggalah ke tangan malam jam 12. Air hujan tadi mestilah yg turun terus dari langit tanpa singgah ke tempat2 lain terlebih dahulu spt atap, daun2, pohon2 dsb seterusnya masuk ke dlm bekas tersebut. Kemudian masukkan ke dlm gelas. 

Di pagi2 hari, carilah sebiji limau kasturi yg tumbuhnya menghadap matahari terbit kemudian perahlah airnya ke dlm gelas yg berisi air hujan tadi. Kemudian masukkan jari manis ke dlm air itu, tenggelam di dlm air itu hingga ke takat keratan akhir jari manis iaitu keratan terakhir yg paling luar dari arah tangan. Semasa jari manis masih lagi tenggelam di dlm air yg ada di dlm gelas bacakanlah Basmallah, Al-Fatihah 1x, selawat 3x, bacakan jampi tadi sebanyak 3x juga kemudian minumkan air tersebut. 

Lakukan semasa ingin berucap, ingin menyanyi, ingin keluar rumah, ingin berjumpa sesiapa pun. Jika berniat mengamalkan amalan ini khusus utk org2 tertentu, tukarkan perkataan “orang” dlm jampi tersebut kpd nama org itu dgn bin atau binti ibunya. Tapi jika tidak mengetahui nama ibunya, cukup dgn membayangkan wajahnya saja. 

Di sepanjang membaca jampi tadi, kesan2 amalan ini adalah spt berikut. 

(1). Masyarakat akan terpegun dan tergamam apb mendengar suara berbunyi terutama apb menyanyi, berucap dsb. 

(2). Masyarakat akan menjadi kagum malah mungkin ada yg akan jatuh cinta. Ini kerana amalan ini sebenarnya bukan saja sebagai pengasih suara tapi juga sbg pemanis wajah dan penunduk. 

(3). Akan disenangi dan disukai oleh semua org.


No comments:

Post a Comment