Tuesday, January 3, 2012

ILMU PEMANIS


Hari2 org kata kita cantik. Ilmu pemanis melalui selawat ringkas.  Apakah beznya ilmu pemanis dgn ilmu pengasih? Ilmu pengasih adalah ilmu yg di gunakan utk seseorg atau ramai org menjadi kasih, sayang, rindu, kasihan atau lemah hati apb memandang, teringat atau menghidu bauan yg berkaitan pengamal ilmu pengasih tersebut malah boleh terbawa sehingga ke mimpi atau seumur hidup mengikut jenis amalan yg digunakan. Ilmu pengasih biasanya mem punyai subjek iaitu individu atau masyarakat sasara utk ditujukan ilmu tersebut. 

Umumnya ilmu pengasih adalah utk mewujudkan rasa kasih sayang, rindu2an terhadap pengamal di hati sasarannya. Sementara ilmu pemanis pula ilmu yg digunakan utk menjadikan diri pengamal itu sendiri nampak manis dan bercahaya di mata masyarakat umum terutamanya apb pengamalnya keluar rumah pergi ke keramaian2 tertentu, temuduga dsb. Malah sgt sesuai diamalkan oleh individu2 yg terkenal spt artis, ahli politik, usahawan dsb. Ini kerana mereka adalah golongan yg mendapat perhatian umum. Ilmu pemanis biasanya tidak mempunyai sasaran tertentu. Hanya diamalkan terhadap diri pengamal itu sendiri. 

Ilmu pesona diri adalah salah satu cabang ilmu pemanis ini. Umumnya ilmu pemanis adalah utk menjadikan diri pengamalnya nampak manis, ceria, berseri dan bercahaya di wajah dan di tubuh badannya yg juga disebut “aura”. Ilmu pengasih boleh menjadi ilmu pemanis dlm keadaan tertentu, begitu juga sebaliknya namun ilmu pengasih lebih berat tujuannya kerana ia adalah bentuk menumpu berbanding dgn ilmu pemanis yg bersifat menyeluruh (tidak menumpu). 

Inilah bacaannya “BISMILLAHHIR RAHMANNIRRAHIM, SALLALLAHU ‘ALA MUHAMMAD” (Salam sejahtera ke atas Nabi Muhammad). Cara mengamalkannya, zikirkan 100x siang dan 100x malam (atau pagi dan petang atau bada solat subuh dan maghrib). Larangan amalan ini ialah, jgn membacanya di dalam tandas. kelebihan selawat ialah bagi setiap satu yg kita ucapkan ganjaran 10x salawat, dinaikkan 10 darjat, dituliskan 10 kebaikkan, dihapuskan 10 dosa, mendapat syafaat Nabi di akhirat, mendapat keampunan dan banyak lagi. 

Kesan amalan ilmu pemanis ini adalah 

(1). Meningkat kan aura pengamal. Dia akan nampak bercahaya, berwibawa, ceria dan penampilan penuh yakin di mata masyarakat. 

(2). Masyarakat merasa senang dan tenang apb berada berdekatan pengamal. Jika org mahu marah pun tak menjadi. Pasangan dan teman2 akan selalu senyum kpd pengamal. 

(3). Pengamal akan disayangi dan dikasihi org sekeliling. 

(4). Pengamal akan melihat sesuatu yg agak luarbiasa apb setiap kali melihat cermin seakan ada cahaya di wajah pengamal. 

(5). Reaksi ganjil dpd masyarakat sekeliling spt merenung wajah kita lama2 dsb.


No comments:

Post a Comment