Saturday, January 31, 2015

INILAH YANG AKAN KITA DAPATKAN DISYURGA

Knp kita merasa bosan? Mungkin ada benda yg paling indah atau rumah paling indah, tapi hati kita pada akhirnya merasa sudah cukup. Ini krn keindahannya telah berhenti dan tidak meningkat lagi. 1-2 minggu, 1-2 tahun dan 1-2 period kemudian hati kita menjadi bosan. Ketika aku pergi ke Kanada utk berdakwah pertama kalinya, aku meminta org2 utk menunjukkan Air Terjun Niagara. Aku meminta dan mrk menunjukkannya padaku. Aku sgt menyukainya. Ketika aku pergi kedua kalinya ke Kanada, mrk bertanya “Apakah kau mau melihat Air Terjun Niagara?” Aku berkata “Oke, tunjukkan padaku.” 

Mrk memintaku kali ini dan aku menurut saja. Ketika aku pegi ke3 kalinya ke Kanada mrk bertanya “Apakah kau mau melihat Air Terjun Niagara?” Aku berkata “Lupakan saja. Itu cuma air, aku telah melihatnya sekali.” Knp kali ini aku tidak pergi? Aku telah melihat keindahannya dua kalidan keindahannya tidak bertambah, dua kali mataku melihatnya dan kemudian aku sudah merasa cukup. Meskipun bertapa cantiknya wajah seseorg, kecantikkannya telah berhenti pada titik tertentu, dgn berulang kali melihatnya kau pada akhirnya merasa cukup. 

Kemudian kau beralih ke org yg lain lagi. Itulah mengapa kemajuan manusia didasarkan pada pemikiran spt ini. Lihatlah bgmn kenderaan2 pada tahun 1940an dan lihatlah bgmn mrk pada tahun ini. Bgmn dgn di syurga? Setiap hal… setiap hal… kau melihat isterimu, kau akan memandangnya sekali, kemudian ketika kau memandangnya lagi, kecantikkannya telah bertambah 70 kali lipat, ketertarikan mu padanya akan bertambah. 

Ketika kau melihatnya ke3 kalinya spt ini… ini hanya memerlukan waktu beberapa saat kan? Betapa menakjubkannya Allah, Dia berfirman “Jgn berzina, menikahlah, aku telah menyediakan wanita2 yg indah utkmu, dimana sekali kau melihat mrk, kau akan terus memandangi mrk selama 40 tahun.” Ketika dia melihat wanita yurga utk pertama kalinya, aku bersumpah demi keagungan Tuhanku, dia akan terus memandangnya selama 40 tahun spt ini. Dia tidak akan boleh berkedip mata, dia tidak akan dpt melihat ke kanan dan kiri. 

Knp begitu? Krn setiap detiknya kecantikkannya akan bertambah, jadi di setiap waktunya dia akan lebih cantik dpd seblmnya. Ketika isterimu memendangmu juga, kau akan bertambah 70 kali lipat lebih tampan dgn setiap tatapannya, hati isterimu tidak akan lelah memandangimu dan hatimu tidak akan lelah memandangi isterimu. Dari sini kau tahu betapa indahnya nanti penampilan kita. (M Tariq Jamil)

No comments:

Post a Comment