Saturday, January 31, 2015

MUZIK TERBAIK DI SYURGA

Utk apa kita mempunyai telinga yg tidak terbiasa dgn muzik, ada muzik dlm kenderaanmu, bgmn jika kau kemalangan dan meninggal, maka apa yg akan kau katakan kpd Allah. Allah telah memberi contoh kpd segalanya, Junaid Jamshed berkata lagu2 yg kami produksi mengambil waktu 10 hari atau bahkan sebln utk siap. Lagunya 3.30 minit, tak lebih lama dpd itu krn kemudian lagunya akan membosankan. Org2 tidak mendgrkan muzik yg pjg jadi 3.30 minit sudah maksimal dan perlu waktu 10 hari atau bahkan sebln utk disiapkan. Aku berkata, “Kau gila, Tuhan dan Rasulku berkata bahawa muzik syurga yg pertama akan berlangsung berterusan selama 70 tahun, bukan 70 minit melainkan 70 tahun.” 

Kau akan mendgrkan lagu ini selama 70 tahun, kau tidak akan merasa bosan stlh 70 tahun krn Allah akan menyibukkanmu dgn hal lainya. Kau akan nerakta “Aku merasa senang dgn lagu ini”, tapi lagu ini hanya akan didgrkan oleh org2 yg tidak mendgrkan muzik di dunia ini. Jika kau mendgrkan muzik di dunia, maka kau tidak akan mendgr kan muzik syurga. Allah akan memerintahkan wanita2 syurga “Dtglah”, kemudian Allah akan berfirman “Dtglah mrk yg tak pernah mendgrkan muzik di dunia, dtglah krn Tuhanmu akan memainkan muzik dari syurga utk kalian.”  Kemudian Allah akan memerintahkan wanita2 syurga utk bernyanyi, jika wanita syurga meludah di lautan, maka ketujuh tujuh lautan akan menjadi tawar. Tapi mrk tidak meludah krn meludah adalah cela, jika ludah mrk begitu manis, maka bgmn dgn suara mrk? Ketika mrk bernyanyi, penduduk syurga akan sgt senang dgn muzik mrk. Kemudian Allah berfirman “Apakah uziknya bagus?” dan kita akan menjawab “Sgt bagus.” 

Kemudian Allah berfirman “Maukah kalian mendgrkan sesuatu yg lebih baik dpd ini?” Kita berkata “Apakah ada yg lebih baik lagi?” Allah akan berfirman “Ya” Allah akan berfirman “Wahai Daud, dtglah dan bacakanlah utk mrk.” Daud a.s mempunyai suara yg sgt indah smpi2 gunung2 di dunia gementar mendgrnya membaca Zabur. Stlh mendgr suaranya bgmn keadaan syurga? Daud a.s akan berkata “Tapi suaraku…?” Allah berfirman “Aku telah mengembalikannya padamu.” Ketika Daud a.s memulainya, penduduk syurga akan begitu terbawa sehingga mrk lupa akan diri mrk. Kemudian Allah akan berfirman “Bgmn suaranya?” 

Penduduk syurga akan berkata “Terlampau menyenangkan.” Kemudian Allah akan berfirman “Apakah kalian mau mendgr yg lebih baik lagi?” Penduduk syurga akan berkata “Apakah ada yg lebih baik lagi?” Allah akan berfirman “Ya.” Allah berfirman “Ya Habibi, Ya Muhammad, dtglah kpd mrk krn skg giliranmu.” Dan suara Nabi Muhamaad saw menyenangkan org2 bahkan syurga sgt gembira mendgrnya. Kemudian Allah bertanya “Bgmn suaranya.” Penduduk syurga berkata “Menakjubkan” Sekali lagi Allah akan berfirman “Apakah kalian mau mendgr yg lebih baik lagi.” Penduduk syurga akan berkata “Apakah ada yg lebih baik lagi?” Allah berfirman “Ya, Tuhan kalian yg akan membacakan utk kalian.”  Skrg waktunya utk Yg Maha Penyayg… “Ya Ridhwan, bukalah tabirnya!  Hari ini biarkanlah org2 melihatku dgn mata mrk, mendgrku dgn telinga mrk. 

Biarkanlah pandangan mrk sejuk krn melihatKu dan pendgran mrk sejuk krn firmanKu.” Jadi ketika tirainya dibuka, menurut kalian bgmn rupanya Sang Pencipta Yusuf a.s? Bgmn rupanya Sang Pencipta Muhammad saw? Tabirnya akan dibuka, Allah akan ada di hadapan kita. Hanya Allah saja sudah cukup. Dan ianya adalah suara Allah dan ianya adalah perkataan2 Allah dan Allah sendiri yg akan membacakan Al-Quran. (M Tariq Jamil)

No comments:

Post a Comment