Friday, January 30, 2015

KISAH BOS PELACUR MENINGGAL KETIKA BERSUJUD

Aku punya murid di Karachi. Di samping masjidnya ada seorg wanita yg menjadi bos rumah pelacuran. Satu pekerjaan yg hina. Muridku menjadi teman dari anak lelaki wanita itu. Dia memberikan kpdnya kaset dari ceramahku dan menyuruhnya utk mendgrkannya. Ketika pulang ke rumah dia mendgr kannya. Ibunya juga mendgrkannya seiring dia mengerjakan pekerjaan rumahtangga. Stlh beberapa lama dia dtg dan berkata “Mainkanlah, aku ingin mendgrnya.” Dia mendgrkan dgn penuh minat. Dia kemudian berkata, “Mainkan lagi” jadi dia mendgrkannya lagi. Kemudian dia berkata “biarkan aku mendgrkan nya lagi” sehingga wanita itu mendgrkannya lagi. Kemudian dia bertanya, “Siapa penceramahnya?” Anaknya menjawab “Aku tidak tahu.” 

Ibunya berkata “Siapa yg memberikannya kpdmu?” Anaknya berkata “Seorg syeikh dari masjid.” Jadi wanita itu membawa anaknya ke masjid. Org2 baru saja selesai solat tarawih. Wanita itu berkata, “Aku ingin menemui sang Imam”, sehingga Imam itu pun dtg. Imam itu bernama Amjad. Wanita itu bertanya padanya, “Syeikh, apakah kau memberikan kaset ini?” Dia berkata “Ya.” Kemudian wanita itu berkata “Siapa penceramahnya?” Dia berkata “Penceramahnya adalah guruku.” “Siapa namanya?” “Tariq Jameel.” 

Wanita itu berkata “Dia berkata bahawa tidak peduli seberapa bnyk dosa yg dilakukan seseorg, apb dia bertaubat, maka dosanya diampuni. Apakah taubatku boleh diterima? Kau tahukan apa pekerjaanku.” Dia menjawab “Ya Puan, siapa pun yg bertaubat akan diampuni.” Wanita itu berkata, “Kalau begitu, kau menjadi saksi bahawa aku telah bertaubat.” Mulai keesokkan harinya, wanita itu mulai dtg ke masjid utk tarawih. Dia selalu berdoa “Ya Allah, jika taubatku diterima, maka angkatlah darjatku. (sebnyk 3 kali).” 

Dia mengucapkan doa ini dgn keras di bahagian jamaah wanita. Pada mlm ke 29 dlm sujud, Allah mewafatkannya. Di sepjg hidupnya dia menyalurkan wanita2 mlm tapi dia meninggal dlm keadaan spt Rabia Basriyyah r.a. Taubat benar2 amalan yg baik. “Ya Allah, jika taubatku diterima maka naikkan darjatku.” Pada mlm ke 29 dlm keadaan sujud, Allah mewafatkannya. Jadi saudara/saudariku, siapa pun yg hadir dan penonton yg menonton online, mulai hari ini bertaubatlah. Tiada yg tahu bila kekasih kita akan mmggil kita. 

Tiada yg tahu bila Tuhan kita akan mmggil kita. Jadi kita harus bertaubat dan membuat Dia meredhai kita. Apakah kalian semua punya niat melakukan ini? Kalau begitu katakan “Ya Allah, ampuni aku.” Sekali lagi katakan “Ya Allah, ampuni aku.” Lagi katakan “Ya Allah, ampuni aku.” Demi Allah, jika kalian mengatakannya sepenuh hati kalian, maka kalian akan diampuni. (M Tariq Jamil).

No comments:

Post a Comment